یکشنبه ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

ناصر قراگزلو : بعد از درگیری لفظی با طالب‌لو، این بار با تواضع خاصی می‌گوید: من هم مقصر بودم.

 فضلی بازیکنی بود که من با او یارگیری می‌کردم اما در آن لحظه قصد داشتم اشتباهات یکی از بازیکنان را گوشزد کنم که متأسفانه یک گام از فضلی عقب افتادم. پیروز قربانی می‌گوید: این ناکامی‌ها را در دربی تلافی می‌کنیم.

  •  چرا نوار تساوی‌ها و باخت‌های استقلال پاره نمی‌شود؟

واقعاً دلیلش را نمی‌دانم. تیم ما در هر بازی موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهد و متأسفانه در هر بازی نمی‌توانیم به حق خودمان برسیم.

  • یعنی تساوی عادلانه نبود؟

 برد حق ما بود. بدشانسی‌های حجازی و ما، تمامی ندارد و نمی‌دانم این روند تا کجا ادامه خواهد داشت.

  •  اما فاصله شما با صدر جدول به 8 امتیاز رسیده، می‌توانید آن را جبران کنید؟

ما در هر بازی 5 یا 6 موقعیت صد در صد گل را از دست می‌دهیم. 2 پنالتی در بازی‌های قبلی خراب کردیم و چند موقعیت دیگر که اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودیم حالا شرایط به گونه دیگری بود. در مجموع و در 7 بازی گذشته حدود 30 موقعیت گل خراب کرده‌ایم.

  • و تو هم در برابر صبا چند موقعیت گل را از دست دادی...

 در یکی از آن فرصت‌ها، المیر تولیا چشمانش را بست و نمی‌دانم واقعاً چطور آن ضربه سر را دفع کرد. علیزاده، برهانی و چند بازیکن دیگر ما هم فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما تمام آنها با بدشانسی از دست رفت.

  •  یعنی با پایان بد‌شانسی، قادرید فاصله امتیازات‌تان با پرسپولیس، صباباتری و سپاهان را کم کنید؟

صباباتری رقیب ما نیست. پرسپولیس و سپاهان رقیبان اصلی ما محسوب می‌شوند اما مطمئنم این تیم‌ها، خصوصاً پرسپولیس برابر حریفان بعدی امتیاز از دست خواهد داد.

  •  با اطمینان از این موضوع حرف می‌زنی.

 روند امتیازگیری پرسپولیس مانند سال گذشته ماست. سال قبل تیم ما در ابتدای فصل امتیازات زیادی را از حریفان گرفت اما در ادامه خصوصاً اواخر فصل امتیازات زیادی از دست دادیم. پرسپولیس هنوز با تیم‌های مطرح بالای جدولی بازی نکرده و مطمئن باشید امتیازات زیادی را از دست خواهد داد.

  •  اما بازیکنان پرسپولیس معتقدند بازی برابر تیم‌های ته‌جدولی به هیچ‌وجه راحت نیست؟

 در شرایط فعلی به هیچ‌وجه بازی برابر تیم‌های ته‌جدولی سخت نیست بلکه در پایان فصل رقابت با آنها مشکل‌ساز است.

  •  بسیاری معتقدند استقلال فقط با یک تاکتیک روی دروازه حریفان حمله می‌کند و دستش برای آنها رو شده است.

 اصلاً موافق نیستم، تیم ما در هر بازی با روش‌های مختلف روی دروازه حریفان حمله کرده و فرصت‌های بسیاری را به دست می‌آورد.

  • یعنی حملات تیم استقلال فقط متکی به نوازی نیست؟

 واقعاً تعجب می‌کنم، تیم ما در هر بازی فرصت‌های زیادی را از عمق بر روی دروازه حریف خلق می‌کند. مهاجمان سرعتی ما در هر دیدار واقعاً شرایط را برای حریف سخت می‌کنند اما بعضی‌ها تنها می‌گویند که ما فقط به ارسال از جناحین دل خوش کرده‌ایم.

  •  و برخی اوقات انتقاد می‌شود که استقلال در بیشتر دقایق رو به بازی مستقیم می‌آورد؟

نمی‌دانم برخی از کارشناسان چطور در مورد تیم ما کارشناسی می‌کنند. شاید منظور آنها تیم دیگری بوده است یا اینکه کارشناسان، تازه کارشناس شده‌اند.

  •  طالب‌لو بر روی گل مقصر بود؟

 نباید وحید را مقصر دانست. فضلی یار من هم بود اما باور کنید برخی اوقات آن قدر غرق در مشکلات تیم می‌شوم که وظیفه اصلی‌ام را فراموش می‌کنم.

  • واضح‌تر صحبت می‌کنی؟

 فشار روحی روی قدیمی‌های استقلال واقعاً زیاد است. بازیکنان قدیمی گاهی برای توضیح و راهنمایی جوانترها، ناخودآگاه وظیفه خودشان را فراموش می‌کنند. در صحنه گل، فضلی یار من بود اما در حین توضیح دادن به یکی از بازیکنان تیم، یک گام از فضلی عقب افتادم و در نتیجه گل خوردیم.

  •  خط دفاعی استقلال را در نتایج اخیر، چقدر مقصر می‌دانی؟

 به نظر من خط دفاعی استقلال عملکرد خوبی داشته ضمن آنکه اگر ما از فرصت‌های زیاد گلزنی‌مان نیز استفاده کنیم در هر بازی با پیروزی با چند گل اختلاف از زمین خارج می‌شویم. باور کنید هیچ تیمی به اندازه ما موقعیت گل خراب نمی‌کند.

  • در صورت ادامه این روند، حجازی در استقلال ماندنی است؟

 چرا حجازی برود؟ مدیر و مردم ما همه فوتبالی هستند، تیم ما طلسم شده است. هنوز هم می‌گویم استقلال، فوتبالی بهتر از سایر تیم‌ها بازی می‌کند بنابراین قرار نیست حجازی از تیم ما برود.

  •  بعد از بازی، حجازی حرفی به بازیکنان نزد؟

خیر، هیچ حرف خاصی از جانب ایشان مطرح نشد.

  •  اولین بازی فرهاد مجیدی از دید کاپیتان استقلال چطور بود؟

فرهاد، عملکرد موفقی در تیم ما داشت او بازیکن خوبی است که پس از سال‌ها بازگشته و مطمئناً در آینده خیلی از چیزها را ثابت خواهد کرد.

کد خبر 32744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز